سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://lahotiyan313.ParsiBlog.com
 
لینک دوستان
رئیس‌جمهوری که با بنز تردد کند و خانه آنچنانی داشته‎باشد از درد محرومین چه می فهمد!؟/
آنها که اهل تشخیص نیستند از اهل تشخیص بپرسند
خطیب موقت جمعه تهران گفت: دیده می‌شود بعضی کاندیداها می‌گویند من با آمریکا مذاکره می‌کنم و مشکل تحریم‌ها را برمی‌دارم که این سخن بیشتر به جُک شبیه و خنده‌دار است‌.
 
به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ اول خود با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب به فرائض این ماه اشاره کرد و گفت: رجب اولین ماه خدا که حرام اعلام و جنگ و خونریزی تحریم شده است و در این ماه بندگان خدا به عبادت می‌پردازند.
 
وی به نمازگزاران توصیه کرد: در ماه رجب از شب‌بیداری و خواندن دعاهای مربوط به این ماه خودداری نکنند و در اعتکاف سه روزه ماه رجب حتما شرکت کنند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران به اهمیت روزه گرفتن اشاره و خاطرنشان کرد: روزه سلامت انسان راحفظ می‌کند و بنابراین ثواب بسیاری دارد. اگر توان دارید روزه بگیرید اگر هم نه شکم گرسنه‌ای را سیر کنید.
 
آیت‌الله جنتی ادامه داد: مبادا کسی در ماه رجب به غیبت کردن و تهمت کردن بپردازد چرا که در ماه رجب گناهان مضاعف و ثواب‌ها نیز مضاعف است.
 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه ما در زندگی به دنبال سعادت دنیا و آخرت، قدرت جامعه اسلامی، عقب راندن دشمن و برخورداری از زندگی روان و رفاه مناسب هستیم با طرح پرسشی مبنی بر اینکه برای رسیدن به این خواسته‌های مشروع باید چه کاری انجام داد، اظهار داشت: معمولا افراد همه راه‌ها را به جز راه اصلی طی می‌کنند و برخی نیز به دنبال فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی هستند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید برای نجات از گرفتاری‌ها باید تقوا پیشه کنید، تصریح کرد: اگر می‌خواهید بر دشمن پیروز شوید لازمه آن برخورداری از قدرت نظامی است ولی آنچه کارایی دارد ان‌تنصرالله ینصرکم است.
 
وی با اشاره به در پیش بودن ایام شعبان و رمضان خاطر نشان کرد: ما باید در این ماه‌ها به خودمان برسیم و عیوب جامعه و خود را برطرف کنیم و خطبا وظیفه دارند جامعه اسلامی که مد نظر قرآن است را تبیین کنند.
 
آیت‌الله جنتی با اشاره به سبک زندگی مورد نظر قرآن به مذموم بودن تمسخر دیگران پرداخت و گفت: ممکن است بالا شهری‌ها پایین شهری‌ها را، اغنیاء فقرا را و جوانان افراد پیرتر را مسخره کنند در حالی که ممکن است کسی که او را مسخره می‌کنید پیش خداوند مقرب‌تر باشد.
 
امام جمعه موقت تهران عدم عیب‌گیری از یکدیگر و لقب‌ها بد به هم ندادن را یکی دیگر از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که امنیت داشته باشد و اگر امنیت جان، اموال و آبروی مردم برقرار نباشد، اسلامی نیست.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران به درجات گناه غیبت کردن پرداخت و تاکید کرد: غیبت کردن مثل خوردن گوشت برادر مرده است.
 
آیت‌الله جنتی به سفارشات لقمان به فرزندش اشاره و تصریح کرد: لقمان به فرزندش می‌گوید به نخوت از مردم رخ متاب یعنی وقتی با مردم حرف می‌زنی با نخوت از آنها روی برنگردان و در میان مردم نیز با تواضع راه برو و خود را بزرگ مبین و در راه رفتن متعادل باش.
 
وی به این سخن لقمان به فرزندش مبنی بر اینکه صداها را کوتاه کن و داد نزن، اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه ما صداهای بلند مکرر در جامعه خودمان گرفتار هستیم مخصوصا در این جلسات وقتی با آدم حرف می‌زنند انگار با یک شخص کر حرف می‌زنند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه حرف‌های آرام بهتر از حرف‌های بلند و کشدار بر کرسی می‌نشیند صداهای بلند را به صدای الاغ و آوای عرعر این حیوان تشبیه کرد و آن را از زشت‌ترین صداها دانست.
 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه باید به مسائلی که اسلام دستور داده عمل کنیم، به فضائل این اجرا پرداخت و گفت: خداوند می‌فرماید اگر به این مسائل عمل کنیم باران به وقت، افزایش مال،‌دادن اولاد به شما خواهم داد و هر مصیبتی که امروز بر سر انسان‌ها هست، تقصیر خود آنها است.
 
وی ادامه داد:‌ خداوند هنگامی که بشر را خلق کرد هرگز نمی‌خواست بشر بیچاره، ضعیف و یا در یک جمله بدبخت باشد، بنابراین ریشه این بدبختی‌ها خود ما هستیم.
 
* خطبه دوم
 
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی و خطیب امروز نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به درگذشت ‌ایت‌‌الله سید‌عزالدین زنجانی از علمای بزرگ مشهد گفت: ایشان فرد بسیار فرهیخته و عالمی بودند و از ارکان حوزه علمیه مشهد محسوب می‌شدند که یکی از کارهای ایشان شرح خطبه حضرت زهرا (س) بود.
 
وی افزود: همچنین ما درگذشت آقای مرتضایی‌فر را داریم که درگذشت ایشان را هم تسلیت عرض می‌کنم. ایشان همیشه در نمازجمعه حضور داشت و شما جواب شعارهای وی را می‌دادید حقیقتاً وی مردی پاک و خالص بود.
 
خطیب امروز نمازجمعه تهران در سخنان خود با اشاره به اینکه مهمترین مسئله امروز ما انتخابات است گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال بحث حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را مطرح کردند که بار معنایی خود را دارد.
 
آیت‌الله جنتی ادامه داد: حماسه یک کار خاص است وگرنه کار اقتصادی و سیاسی معمولی حماسه نیست حماسه آن کاری است که یک گروه خط‌شکن در میدان جنگ انجام می‌دهد و خط دشمن را با سینه‌سپر کردن و ایثار می‌شکند.
 
وی افزود: مهمترین مسئله در بحث حماسه سیاسی انتخابات است و مسائل دیگر جنبه فرعی دارد ما امسال دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم.
 
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به اهمیت انتخابات شوراها گفت: شوراها جایی است که مردم با آن سروکار دارند چه در روستاها و چه در شهرهای کوچک و بزرگ اگر شوراها سالم باشند به مردم خدمت می‌کنند و اگر هم ناسالم باشند به مردم جفا و ظلم می‌کنند متأسفانه مسئله نظارت بر صلاحیت اعضاء شوراها نزدیک به صفر است.
 
وی افزود: ما در شورای نگهبان 3 تا 4 سال به صورت ممتد و در بین دوره‌های مختلف کار می‌کنیم در جاهای مختلف دفتر داریم و هیئت‌های نظارتی فعال هستند از مراجع اطلاعاتی، وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا استعلام می‌گیریم و البته با این حال کار ما هم بسیار زیاد است.
 
آیت‌الله جنتی با اشاره به ثبت‌نام 676 نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بر طبق قانون تایید صلاحیت انتخابات شوراها به عهده مجلس است اما اعضاء شوراها باید چگونه تایید صلاحیت شوند و آیا مجلس می‌تواند همه را بررسی صلاحیت کند؟ آنها به ما می‌گویند که به ما کمک کنید که ما می گوئیم ما در کار خودمان هم مانده ایم.
 
وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار مهم است چرا که زندگی، معاش مردم در دست یک نفر خواهد بود.
 
جنتی در ادامه اظهار داشت: مجلس که کار خودش را می‌کند ولی کسی که نخواهد قانون را اجرا کند، هم کار خودش را انجام می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند.
 
دبیر شورای نگهبان گفت: صفاتی که در اصل 115 برای رئیس‌جمهور آمده صفات خوبی است؛ در آنجا گفته شده رئیس جمهور مذهبی و سیاسی باشد و تقوا را رعایت کند و مدیر و مدبر باشد.
 
وی اضافه کرد: اگر این صفات را در حد بالا بخواهیم، باید سفارش بدهیم تا خدا با این خصوصیات چند نفر را برای ما بسازد و بفرستد.
 
جنتی ادامه داد: اکثر این افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند را مردم می‌شناسند؛ برخی از آنها حرف‌هایی می‌زنند که شبیه جک و خنده‌دار است.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: شورای نگهبان می‌گردد کسی که حداقل شرایط را داشته باشد انتخاب می‌کند؛ کسی که همه این صفات را داشته باشد فکر نمی‌کنم پیدا شود.
 
جنتی گفت: کسی که مثلا ایمان و تقوا را نداشته باشد هر چیزی که باشد و اگر همه صفات دیگر هم دارا باشد، قدرتش را در مسیر دیگری خرج می‌کند و در مسائلی مانند رانت‌خواری از آن بهره می‌برد.
 
وی گفت:‌همچنین مسئله بعدی که حائز اهمیت است مدیر و مدبر بودن و توجه به این مسئله است. کسی که می‌خواهد مملکتی را اداره کند که با مشکلات اقتصادی،‌تحریم‌ها، بیکاری و مسائلی از این دست مواجه است باید مدیر و مدبر باشد و حداقل یک مدیریت نسبی را داشته باشد.
 
دبیر شورای نگهبان اضافه کرد:‌ما نمی‌توانیم بنشینیم و به داوطلبان بگوییم می‌خواهید با مشکلات چه کار کنید؛ دیده می‌شود بعضی کاندیدا میگویند من با آمریکا مذاکره می‌کنم و مشکل تحریم‌ها را برمی‌داریم که این سخن بیشتر به جک شبیه و خنده‌دار است‌.
 
وی اظهار داشت: آمریکا مگر با مصر چه کار کرد؛ آنقدر گرسنه در مصر است که عده‌ای در آنجا شب‌ها در قبرستان می‌خوابند، مگر امکان دارد آمریکا به نفع کسی کار کند و خیر کسی را بخواهد؛ اگر کسی این طرز تفکر را دارد آیا واقعا می‌شود به او رای داد؟
 
جنتی گفت: کسانی که دنبال اشرافی‌گری هستند آیا می‌شود به آنها اعتماد کرد. بر همین اساس باید به کسی رای داد که مورد اعتماد است.
 
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: افراد باید با تشخیص خودشان عمل کنند و کسانی که اهل تشخیص نیستند باید از اهل تشخیص بپرسند و بعد رای بدهند.
 
جنتی با بیان اینکه کاندیدا باید موضع خود را در مقابل فتنه مشخص کنند، افزود: یک فتنه به اسم تقلب در کشور به وجود آمد که افراد باید موضع خود را در مقابل آن مشخص کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه هر کسی که قصد رئیس‌جمهور شدن دارد باید بگوید که نظرش در مورد فتنه چیست، ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبری کاندیدا باید به خدا، انقلاب و مردم ایمان داشته باشند و نترس و مقاوم باشند و با یک اخم آمریکا نترسند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: همچنین رئیس‌جمهور باید فسادستیز باشد و اگر فساد دید با آن مبارزه کند؛ عدالتخواهی از صفات دیگر رئیس‌جمهور است و این فرد نباید تبعیض بین افراد قائل شود.
 
جنتی تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید ساده‌زیست باشد؛ این نمی‌شود که با بنز برود و بیاید و خانه آنچنانی داشته باشد؛ همچنین باید به طبقات محروم توجه کند و دلش به حال محرومان بسوزد.
 
آیت‌‌الله احمد جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید به قانون عمل کند، گفت: حتی اگر قانونی هم قانون بدی باشد تا زمانی که آن قانون نسخ نشده است، باید به آن عمل شود. قانون‌شکنی اگر آغاز شود، قانون زیر پا خواهد رفت از این رو رئیس جمهور باید قانونگرا باشد.
 
 
 
وی افزود: رئیس جمهور باید اهل مشورت و اهل جمعی باشد با کارشناسان، با وزرا و با صاحب نظران که از مردم هستند مشورت کند و با عقل جمعی اعتقاد داشته باشد، دیکتاتور نباشد و مستبدانه عمل نکند.
 
 
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انتخابات باید آزاد باشد و حتما هم اینگونه است، گفت:‌سلیقه‌های مختلف با آزادی تمام در انتخابات ثبت‌نام کردند و کسی هم به آنها چیزی نگفت در بررسی صلاحیت‌ها نیز سلیقه‌ها معیار بررسی نیست، بلکه شرایط است که بررسی می‌شود.
 
 
 
آیت‌‌الله احمد جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید ولایت فقیه را قبول داشته باشد، گفت:‌ایمان بدون ولایت فقیه معنی ندارد و رئیس جمهور باید این شرایط را به صورت کاملا مشخص در حرف و عمل خود نشان بدهد. شما رئیس جمهور هستید، پول دارید و بیت‌المال در دستان شماست ولی مملکت یک مقام بالاتر به نام رهبر دارد و رهبر است که حکم شما را تنفیذ می‌کند و اگر رهبر حکم شما را تنفیذ نکند مشروعیت ندارید.
 
 
 
وی افزود: اگر هم اختلاف نظری پیش آمد و سلیقه‌ها از هم جدا شد شما باید تابع رهبر باشید و نه اینکه رهبر تابع شما باشد.
 
 
 
آیت‌‌الله احمد جنتی در پایان ابراز امیدواری کرد که این انتخابات به یک حماسه سیاسی تبدیل شود.

[ شنبه 92/2/28 ] [ 2:2 عصر ] [ لاهوت ] [ نظرات () ]

 

 

در صفحه فیس بوک شهاب الدین اشراقی خانم اشراقی اظهار وجود کردند.

زهرا اشراقی: وضعیت کشور بحرانی است و ما در لبه پرتگاه هستیم
یک سری کارها و شعارهایی را که آقای احمدی‌نژاد داد، برای کشور تبعات داشت، دارید می‌بینید تحریم اثر خودش را گذاشته است. مگر می‌توانید بگویید اثر نگذاشته است؟مثلا آلودگی هوای تهران که دلیل آن تحریم و بنزین بدی است که الان وجود دارد. این آلودگی را باید مرگ خاموش نامید، یعنی ما که در تهران هستیم هر روز داریم سم استنشاق می‌کنیم. اکثر افرادی را که من می‌بینم و از جمله خودم کاملا می‌فهمم که سرب هوای تهران مانع فعالیت می‌شود و بر روح و جسم اثر می‌گذارد. این‌ها همه اثر تحریم است. وضعیت تهران به نظر من قرمز است، وضعیت ایران قرمز است.
اشراقی در گفت و گو با سایت محلی انار پرس درباره آینده کشور تصریح کرد:اگر همین افراد با همین تفکر باشند، هیچ وقت مشکلی حل نخواهد شد. چون این تفکر، تفکری نیست که بخواهد ایران پیشرفت بکند و صلح و آرامش باشد. تنها راهش این است که اصلاحات را بپذیرند. نمی‌خواهم بگویم شخصی مثل آقای خاتمی ولی باید چنین وزنه‌ای سر کار باشد تا بتواند ایران را از این وضعیت بحرانی که دارد، نجات دهد.
وی درباره شعار میزان رای ملت است نیز گفت:به نظرم این شعار خیلی وقت است که گمشده و من خیلی وقت است که این شعار را دیگر ندیده‌ام.از وقتی که شورای نگهبان، حیطه را برای کاندیداها تنگ‌تر کرده است، هر کسی نمی‌تواند وارد عرصه انتخابات شود. مثلا انتخابات ریاست‌جمهوری که در پیش‌رو داریم، اصلاح‌طلبان چه کسی را می‌توانند معرفی کنند؟به هر حال هر کسی را نمی‌توانند معرفی کنند، چون فیلترینگی به اسم شورای نگهبان است.


[ چهارشنبه 91/11/25 ] [ 1:43 عصر ] [ لاهوت ] [ نظرات () ]

در مقابل خواص بی بصیرت مبحثی وجود دارد به نام بصیرت بی خواص!

از با بصیرت ترین و امام شناس ترین افراد در زمان حضرت علی (علیه السلام) ، معاویه بن ابوسفیان بود ، طوری حضرت علی را میشناخت که من و تو نمیشناسیم!
اما چه فایده ، بصیرتش خاصیتی نداشت ، بلکه دشمنی می کرد!
حق را میشناخت!
امتناع میکرد!
فکر کنم بعضی در زمانه خودمان بهتر از من و تو سید علی را بشناسند؟!

نه؟!؟!؟


[ چهارشنبه 91/11/25 ] [ 1:20 عصر ] [ لاهوت ] [ نظرات () ]

دعوت‌نامه‌ای از سوی شهیدان آمده است.

بعضی می‌گویند «همت» است و عده‌ای می‌گویند «قسمت»؛

اما نه، به راستی «دعوت» است.
دعوت شده‌ایم که معنای زندگی را بفهمیم.
دعوت شده ایم که چگونه زیستن را یاد بگیریم.
دعوت شده ایم که طعم زیبای عاشقی را بچشیم و با آن ادامه حیات دهیم. 
پس سفر می‌کنیم به همان جایی که بوی خدا می‌دهد؛ بوی بهشت، بوی حسین(ع)، بوی علی(ع)، بوی زهرا(س).
میهمان کسانی می‌شویم که خاکی بودند در عین آسمانی بودن؛ کوچک بودند در نظر خود و بزرگ در نظر دیگران. آشنایانی بودند غریب


[ چهارشنبه 91/11/25 ] [ 12:47 عصر ] [ لاهوت ] [ نظرات () ]

بهش گفتم: امام زمان (عج) رو دوست داری؟
گفت: آره ! خیلی دوسش دارم
گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟
گفت: آره!

گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟
گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله
گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد
گفت: چرا؟
براش یه مثال زدم:
گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده
و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری
و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.
عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟
بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم.
بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟
چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه!
دوست داشتن به دله…
دیدم حالتش عوض شده
بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟
تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟
حرف شوهرت رو باور می کنی؟
گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟
معلومه که دروغ میگه
گفتم: پس حجابت….
اشک تو چشاش جمع شده بود
روسری اش رو کشید جلو
با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره
از فردا دیدم با چادر اومده
گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!
خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره
می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه.

 


[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 5:47 عصر ] [ لاهوت ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 58915